-

Stalagmit

Notka interwencyjna

Szanowni Czytelnicy, odrywając się od pracy przy pisaniu zwartej publikacji i innych ważnych zajęć, chciałbym po raz kolejny zwrócić uwagę na irytujące zjawisko, którego zapewne wiele osób publikujących i komentujących na portalu "Szkoła Nawigatorów" już doświadczyło. Chodzi oczywiście o ordynarną kradzież i chamstwo. Dziś rano na portalu facebook.pl zobaczyłem post z 9 września br. zatytułowany "Gospodarka dawnej Polski u progu rozkwitu (XIV-XV wiek)" i umieszczony na stronie grupy "Lubię historię". Ze zdziwieniem i rosnącą irytacją zorientowałem się, że jest to po prostu moja notka pod tym samym tytułem umieszczona na portalu "Szkoła Nawigatorów" 7 maja 2018 roku:

http://stalagmit.szkolanawigatorow.pl/gospodarka-dawnej-polski-u-progu-rozkwitu-xiv-xv-wiek

Oczywiście cały tekst został zamieszczony bez podania źródła, linku do oryginalnej notki i pseudonimu autora. Ososba zamieszczająca post potraktowała notkę jak swój własny tekst i takie wrażenie odnieśli także komentujący.

Po bliższych oględzinach postów ze wspomnianej grupy, odkryłem, że ta sama osoba zamieściła jako własny mój tekst z bloga pt. "Purpura i ślimaki" zamieszczony na portalu SN 29 kwietnia 2019 roku:

http://stalagmit.szkolanawigatorow.pl/purpura-i-slimaki

Skomentowałem odpowiednio te działania pod pierwszym postem, oskarżając autora o ordynarne przepisanie mojego tekstu bez podania źródła i nicku rzeczywistego autora. Jedyną rekcją był śmiech i chamski komentarz. Zaraz potem obydwa inkryminowane posty zostały przez autora usunięte, a komentarze pod nimi również przestały być widoczne. Próba dalszego zwrócenia uwagi autorowi postu skończyła się fiaskiem.

Takie działania można podsumować tylko w jeden sposób: ordynarna kradzież czyjejś pracy i bezprzykładne chamstwo, a potem ucieczka w krzaki. Wygląda na to, że amatorów darmowych treści, które można bezwstydnie przepisywać z portalu "Szkoła Nawigatorów" jako swoje bez podania namiarów twórcy jest bardzo dużo. Z nabywaniem treści w formie książek i płaceniem autorowi jest już dużo gorzej. 

Zupełnie inaczej wygląda wykorzystanie tekstu blogowego autora z zachowaniem wszelkich przyjętych zasad, czego przykładem jest ta strona:

http://www.miasteczkoslaskie.com.pl/index.php?mods=pokazart&ida=156

Został tu zamieszczony fragment mojej notki z podaniem źródła, linku i nicka autora. Tutaj mamy przykład właściwego wykorzystania pracy autora, z uwzględnieniem odwołania się do oryginalnej notki i ze wskazaniem na jej twórcę. Gdyby ktoś w ten sposob zamieścił część lub całość notki, nie miałbym pretensji. Niestety, nie wszyscy stosują się do tych zasad.



tagi: szkoła nawigatorów  treści  kradzież  notki 

Stalagmit
13 września 2019 10:46
56     2156    12 zaloguj sie by polubić
komentarze:
gabriel-maciejewski @Stalagmit
13 września 2019 10:51

To jest atak nie chamstwo. Spóbujemy go namierzyć. Ktoś mi wczoraj radził, żebym reklamował konfernecje na tych grupach w fejsowych. To nie ma sensu, bo to są certyfikowani przez służby złodzieje. 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Stalagmit
13 września 2019 10:52

Cóż napisać i złodzieje lubią historię. Taki "brytyjski koloryt duszy".

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @Stalagmit
13 września 2019 10:54

Niestety tak się teraz ludzie zachowują. Ostatnio komuś na przystanku MPK zwróciłem grzecznie uwagę, że pali papierosa pod samym znaczkiem zakazu palenia, które zresztą obowiązuje we wszystkich miejscach publicznych w Polsce. W odpowiedzi usłyszałem "no i co z tego, spier...j". I pan jeszcze rzucił w mnie niedopałkiem. Tak wygląda w tej chwili często poziom kultury u ludzi, którzy nas otaczają. Myślę, że mamy już mocne efekty wszystkich rewolucji kulturalnych. Prawo staje się coraz bardziej pustym słowem. A chamstwo przeciwnie.

zaloguj się by móc komentować

Stalagmit @gabriel-maciejewski 13 września 2019 10:51
13 września 2019 10:57

Wszyscy Czytelnicy, którzy zamieszczali informacje o moich notkach facebooku zawsze dołączali link do oryginalnego tekstu. Coś takiego ma miejsce pierwszy raz.

zaloguj się by móc komentować

Stalagmit @ArGut 13 września 2019 10:52
13 września 2019 10:58

Oczywiście posty, o których napisałem zostały już stamtąd usunięte przez ich autora. Teraz nic już nie jest widoczne.

zaloguj się by móc komentować

Stalagmit @MarcinD 13 września 2019 10:54
13 września 2019 10:58

No tak, tutaj mamy do czynienia z podobnym modelem zachowań

zaloguj się by móc komentować

bendix @MarcinD 13 września 2019 10:54
13 września 2019 10:59

Od kiedy to zakaz palenia obowiązuje we wszystkich miejscach publicznych? Czy ulica to miejsce publiczne?

zaloguj się by móc komentować

bendix @Stalagmit 13 września 2019 10:57
13 września 2019 11:01

Ja kupiłem Twoją książkę w 3 egzemplarzach więc jakaś rekompensata jest ;-)

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @MarcinD 13 września 2019 10:54
13 września 2019 11:02

Nie ma sensu zwracania uwagi dorosłemu, ktory ostentacyjnie lekceważy jakąś okreslona administracyjnie normę,
w sytuacji, gdy nie dysponuje się  możliwością wyegzekwowania poszanowaniu tej normy.

zaloguj się by móc komentować

Stalagmit @bendix 13 września 2019 11:01
13 września 2019 11:05

Dziękuję bardzo :) Wniosek jest prosty - po krótkiej przerwie wracam do pisania :)

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @stanislaw-orda 13 września 2019 11:02
13 września 2019 11:07

Oczywiście. 

Chyba, że  w stylu: "Nie jaraj tu, ch.u, bo mnie to wk.wia". Ale wtedy trzeba być gotowym na redukcję konwersacji ad Valserum.

zaloguj się by móc komentować

dziad-kalwaryjski @bendix 13 września 2019 10:59
13 września 2019 11:11

Od 15 listopada zeszłego roku. Ulica poza okolicą przystanków nie jest objęta zakazem, jak i inne miejsca wyznaczone w pomieszczeniach.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Stalagmit
13 września 2019 11:16

Skoro kradną, znaczy Pana teksty są wartościowe. Człowiek poszedł na łatwiznę i chciał zabłysnąć. W sumie warto, by faceta namierzyć i zobaczyć, skąd mu nogi wyrastają.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Stalagmit 13 września 2019 10:58
13 września 2019 11:17

I tak warto poinformować stosowne organy. FEJSBUK-a, policję ze stosownymi zrzutami. MUSZĄ zareagować.

zaloguj się by móc komentować

valser @Stalagmit
13 września 2019 11:19

Dlaczego zasloniles nazwisko zlodzieja na tych screenach?

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @dziad-kalwaryjski 13 września 2019 11:11
13 września 2019 11:21

Ale z drugiej strony właśnie sobie przypomniałam, jak gdzieś w 1982 roku zajrzałam do którejś z gazet codziennych i zaczęłam czytać jakiś artykuł o szkolnictwie, po chwili sobie uświadomiłam, że jest to tekst zerżnięty "in extenso" z mojego artykułu umieszczonego w miesięczniku "Polityka społeczna". Oczywiście żadnej wzmianki nie było w tej materii. Ponieważ jakiś czas poźniej znów się to zdarzyło, więc może jest no normalna maniera dziennikarska a ten pan jest po dziennikarstwie.

zaloguj się by móc komentować


Stalagmit @valser 13 września 2019 11:19
13 września 2019 11:22

To nie jest jego prawdziwe nazwisko. Profil jest fejkowy.

zaloguj się by móc komentować

bendix @dziad-kalwaryjski 13 września 2019 11:11
13 września 2019 11:23

Czyli można palić w miejscach publicznych bo chodnik i ulica to miejsce publiczne. Więc " które zresztą obowiązuje we wszystkich miejscach publicznych w Polsce." nie jest prawdziwe - chyba że ja o czymś nie wiem?

zaloguj się by móc komentować

Stalagmit @valser 13 września 2019 11:19
13 września 2019 11:23

Jeśli o to chodzi, facet podpisuje się jako Michiel de Ruyter.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Michiel_de_Ruyter

zaloguj się by móc komentować

Stalagmit @ewa-rembikowska 13 września 2019 11:16
13 września 2019 11:24

Będzie trudno. To fejkowy profil bez prawdziwego nazwiska.

zaloguj się by móc komentować

Stalagmit @ArGut 13 września 2019 11:17
13 września 2019 11:25

Dowód na szczęście zachowany.

zaloguj się by móc komentować

bendix @Stalagmit 13 września 2019 11:24
13 września 2019 11:25

Jeżeli nie używał TOR-a to jego IP można ustalić. No i druga sprawa czy w Polsce. Szkoda czasu.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @bendix 13 września 2019 10:59
13 września 2019 11:30

Czy ulica to miejsce publiczne... 

Dobre pytanie w kontekście pewnej "głośnej sprawy" o blokowanie przejazdu pewnym pojazdom 

zaloguj się by móc komentować

valser @Stalagmit 13 września 2019 11:23
13 września 2019 11:31

To nie facet. To zaplesniala flanelka.

zaloguj się by móc komentować

mooj @bendix 13 września 2019 11:25
13 września 2019 11:31

zareagował - usunął

Stalagmit wnosił o więcej (przeprosiny, uznanie faktu kradzieży, rekompensatę, inne) a nie zostało spełnione?

jeśli nie ze strony zerżnięte, a z wydawnictwa tradycyjnego - to i wydawca może się włączyć

jeśli "tylko" ze strony - też niewyklyczone takie działanie

i może sensowne (to również kwestia promocji:)

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Stalagmit
13 września 2019 11:40

Ale jasełka. Z jednej strony to tak jakby "komplement" dla Stalagmita :)))ale z drugiej - należy zawiadomić o kradzieży treści wymiar niesprawiedliwości. I to prędko. Bo w SN jest całkiem sporo bardzo wybitnych artykułów.

zaloguj się by móc komentować

dziad-kalwaryjski @bendix 13 września 2019 11:23
13 września 2019 11:47

E tam.

Nie możesz prywatnym, kupionym węglem, drewnem, palić w prywatnym piecu w prywatnym mieszkaniu (w niektórych miastach na razie), więc dajmy spokój z tym para-trolingiem

zaloguj się by móc komentować

bolek @Stalagmit
13 września 2019 11:55

Czy ten złodziej jest administratorem tej grupy?

Czy tam jest jakiś regulamin? Z reguły grupy na FB mają jakieś namiastki regulaminów.

Pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @MarcinD 13 września 2019 10:54
13 września 2019 11:58

"zakazu palenia, które zresztą obowiązuje we wszystkich miejscach publicznych w Polsce"

Trochę jednak przesadziłeś z tymi "wszystkimi miejscami publicznymi". Gdyby tak było, to byłby to już Folwark Zwierzęcy albu inny gułag. Na szczęście jeszcze takiej komuny nie ma - ale możliwe, że do tego dojdziemy. No i jeszcze trzeba będzie wszędzie postawić urzędnika, który tego dopilnuje.

 

PS. Jestem nie palący.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Grzeralts 13 września 2019 11:07
13 września 2019 12:02

dokładnie.

Ja czasem uzywam rosyjskiego "matu" (języka wulgarnego), bywa ze to skutkuje, bo pewnie myslą że mam shot guna za pazuchą. Czasem go mam.

zaloguj się by móc komentować

bendix @dziad-kalwaryjski 13 września 2019 11:47
13 września 2019 12:15

Ale samochodami na gnojówkę (dieslami) można jeździć i nikomu to nie przeszkadza. Ale dym z papierosa to już mega wszystkich truje. Taki to już mamy obłęd lemingozowy - komuchowy.

zaloguj się by móc komentować

dziad-kalwaryjski @Krzysiek 13 września 2019 11:58
13 września 2019 12:20

1- trochę przesadził z "wszystkimi.."

2-taka "komuna" już jest od wieeelu lat w np wielu miastach USA

3- nie trzeba stawiać urzędnika. udział w mandacie dla zgłaszającego wystarczy plus zdjęcie ze smartfonu jako dowód.

zaloguj się by móc komentować

bendix @dziad-kalwaryjski 13 września 2019 12:20
13 września 2019 12:22

"3- nie trzeba stawiać urzędnika. udział w mandacie dla zgłaszającego wystarczy plus zdjęcie ze smartfonu jako dowód."

A jak od zdjęcia do nazwiska i adresu?

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @dziad-kalwaryjski 13 września 2019 12:20
13 września 2019 12:24

ps. To że w Japonii można palić przed "knajpą" ale nie można rozmawiać w trakcie palenia to słyszałem. Ale o zakazie na ulicy w miastach przyznam że nie. Ogólnie to wstrząsająca informacja. Ciekawe kidy zabronią "puszczania bąków"

zaloguj się by móc komentować

Stalagmit @bendix 13 września 2019 11:25
13 września 2019 13:16

Trudno powiedzieć.

zaloguj się by móc komentować


Stalagmit @pink-panther 13 września 2019 11:40
13 września 2019 13:20

To była kradzież "na chama", w nadziei, że okradziony się nie zorientuje. No i sprawca ukrył się za fałszywą tożsamością.

zaloguj się by móc komentować

Stalagmit @bolek 13 września 2019 11:55
13 września 2019 13:23

Nie, to nie administrator. Raczej ktoś ukrywający się za sfabrykowanym profilem. Regulamin oczywiście sobie napisali:

https://www.facebook.com/groups/historia12/permalink/754671784734666/

Pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

Stalagmit @ewa-rembikowska 13 września 2019 11:21
13 września 2019 13:27

Myślę, że język jakiego użyła ta osoba świadczy jednak o czymś przeciwnym. Nie jest zdolna do napisania dłuższego tekstu.

zaloguj się by móc komentować


Niedzwiedzica @parasolnikov 13 września 2019 13:30
13 września 2019 13:42

Parasol, tak tylko stoje przy tobie i sie dolaczam do Twojej uprzejmej prosby :-)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @parasolnikov 13 września 2019 13:30
13 września 2019 13:47

Wojtek wysłałem Ci nazwisko kolejnego wykładowcy i tytuł wystąpienia, wstaw to do ogłoszenia o LUL IV

zaloguj się by móc komentować

bolek @Stalagmit 13 września 2019 13:23
13 września 2019 14:11

Jeśli jest regulamin to musi być jakiś admin. Trzeba to zgłosić do admina, no chyba, że nie ma wymogu podawania źródła, itp itd.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Stalagmit 13 września 2019 11:23
13 września 2019 14:33

Wybitnie skromny ten "fejkowy" admirał. Albo fascynat filmu - Admirał (2015). Było nie było wspomnianego w SZKOLENAWIGATOROW.pl

zaloguj się by móc komentować

Stalagmit @bolek 13 września 2019 14:11
13 września 2019 17:45

Ok, dziękuję. Na razie wracam do pracy i pisania.

zaloguj się by móc komentować

Stalagmit @ArGut 13 września 2019 14:33
13 września 2019 17:46

Właśnie, bardzo skromny...

zaloguj się by móc komentować

bendix @parasolnikov 13 września 2019 13:30
14 września 2019 10:13

Widzę  ze mnie nie lubisz. Co nie napisze to mi zwracasz uwagę. Jednocześnie nie zwracasz uwagi misiom typu smieciu i kotlet.

To nie ja wywołałem temat zakazu palenia w miejscach publicznych*

* tak jestem palaczem

zaloguj się by móc komentować

bendix @parasolnikov 13 września 2019 13:30
14 września 2019 10:46

Poproszę Ciebie żebyś mi zablokował możliwość blogowania i komentowania. Może tak będzie lepiej. *

* mój adres majlowy znasz - nie pierzemy brudu publicznie.

zaloguj się by móc komentować

moher @Stalagmit
16 września 2019 11:48

Zgłoś przestępstwo na policji - jest specjalny wydział przestępst "sieciowych".

Żaden wykasowany wpis czy strona nie przepada bez śladu - jest wiele sposobów na odtworzenie.

Pod każdym fejkowym adresem kryją się prawdziwe adresy komputerów z których zostały wysłane/stworzone.

Im szybciej zgłosisz sprawę, tym łatwiej będzie złodzieja namierzyć.

Gdyby napisał "przepraszam, nie wiedziałem, przykro mi" itp. sprawę można zignorować, ale na złodzieja i bezczelnego chama trzeba reagować.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Stalagmit 13 września 2019 13:20
16 września 2019 17:42

"Profil jest fejkowy." a "kradzież "na chama", w nadziei, że okradziony się nie zorientuje."

 

Profil fejkowy ale takie namiary jak

9. września o 18:00; 11. września o 14:00

już nie i zarazem namiar na DNA nakręcające tego rodzaju miny hybrydowe.

O ile poszkodowany będzie dochodził skąd wypłynął ten  "#smaczek" to namierzony powinien zostać kraj, gdzie ta flanela z brodą się skrywa.

W sumie szkoda czasu to uciążliwy rodzaj terapii zajęciowej, niemniej dla celów poznawczych dobrze byłoby się pofatygować do instytucji, która się tego rodzaju sprawami z urzędu zajmuje.

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @Stalagmit
17 września 2019 01:03

Może powinno się również umieścić na stronie SN wyraźny znak Copyright I zaznaczyć że publikacja materialów ze strony bez zgody  autora i podania źródła będzie egzekwowane prawnie?

zaloguj się by móc komentować


Stalagmit @moher 16 września 2019 11:48
19 września 2019 07:27

Dziękuję bardzo za wskazówki, zobaczę co da się w tej sprawie zrobić.

zaloguj się by móc komentować



zaloguj się by móc komentować